Alexandru Nazare: Master Planul de Transport riscă să fie blocat de Comisia...

Alexandru Nazare: Master Planul de Transport riscă să fie blocat de Comisia Europeană

Fostul munistru al Transporturilor, liberalul Alexandru Nazare a declarat recent că Master Planul de Transport riscă să fie blocat de Comisia Europeanăca urmare a deciziei Guvernului Ponta de a adopta o Strategie de Implementare fără legătură cu documentul inițial
Deputatul PNL Alexandru Nazare atrage atenția că existența unei Strategii de implementare a proiectelor de investiții în infrastructura de transport diferită de prioritizarea din Master Plan va duce la blocarea acestui document de către Comisia Europeană și implicit a fondurilor europene.
”A trecut deja un an de zile de când Comisia Europeană așteaptă de la România finalizarea Master Planului General de Transport, fără de care nu putem accesa cele peste 6 miliarde de euro alocate din bugetul 2014-2020. După ce Guvernul Ponta a tot lansat cărți de colorat autostrăzi pentru baronii locali, suntem acum anunțați că Guvernul a aprobat un memorandum prin care Master Planul și strategia de implementare sunt aprobate pentru a fi negociate cu Comisia Europeană. Chiar dacă de la începutul consultărilor publice asupra Master Planului am atras atenția asupra faptului că discuțiile sunt inutile fără a avea și strategia de implementare, adică ordinea în care vor fi realizate proiectele și sursa lor de finanțare, documentul aprobat în Guvern a apărut din senin, fără a fi discutat cu membrii Comisiilor de Transport din Parlament, cu transportatorii, experții sau alți oameni interesați de domeniu”, a declarat Alexandru Nazare.
Deputatul PNL atrage atenția și asupra faptului că stabilirea unor priorități fără a respecta criteriile din Master Plan atrage nulitatea documentului în fața Comisiei Europene.”Rolul Master Planului și al analizelor care stau la baza sa este de a stabili un calendar al urgenței cu care trebuie demarate proiectele de investiții în infrastructura de transport. Strategia de implementare anexată memorandumului din Guvern vine cu o serie de criterii suplimentare, interpretate subiectiv, astfel încât proiectele de suflet ale premierului Ponta să rămână în topul priorităților, chiar dacă nu satisfac exigențele legate de prezența pe coridoarele prioritare europene sau de analiza cost-beneficiu. Îi cer ministrului Rus ca măcar în ultimul moment să respecte Master Planul general de transport în forma în care a fost el elaborat și să nu se prezinte în fața Comisiei Europene cu un document făcut doar pentru a-i face pe plac premierului Ponta”, a concluzionat Alexandru Nazare.

Comentarii

Comentarii

Fara Comentarii

Lasa un raspuns