Rovana Plumb: Şoferii vor merge într-un singur loc pentru plata timbrului de...

Rovana Plumb: Şoferii vor merge într-un singur loc pentru plata timbrului de mediu

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat joi că şoferii care vor plăti timbrul de mediu vor merge la administraţia fiscală la care sunt arondaţi, iar de aici funcţionarii vor transmite informaţiile către serviciul de înmatriculare.

„Pentru rapiditatea înmatriculării, în  60 de zile, între ANAF şi Serviciul de Înmatriculări va exista un program informaţional, astfel încât cetăţeanul să meargă o singură dată într-un singur loc. Vă vom comunica cât de curând cum vom proceda”, a spus ministrul Mediului.

Rovana Plumb a mai spus că  Administraţia Fondului de Mediu va lansa vineri calculatorul timbrului de mediu, cu ajutorul căruia şoferii îşi vor putea calcula singuri valoarea taxei.

„Timbrul de mediu ia în calcul emisiile de dioxid de carbon, indiferent de capacitatea cilidintrică. Dacă sunt motoare cu cilindree mici şi emisii mari, atunci taxarea se face la nivelul emsiilor de carbon”, a declarat ministrul.

Rovana Plumb a mai spus  că se estimează că nivelul încasărilor timbrului de mediu va ajunge la 700 de milioane de lei în 2013, în condiţiile în care şi restituirile vechii taxe de mediu sunt estimate la 400 de milioane de lei.

Noua formulă de calcul conduce la o creştere în medie de aproximativ 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro. Suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 cu tehnologii mai învechite va fi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste maşini au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Ministerul Mediului preciza că taxa rămâne la aceleaşi cote pentru maşini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, maşini hibride şi electrice nu va fi plătit nimic.

Ordonanţa stabileşte un cuantum diferit pentru maşinile cu motoare pe benzină şi pentru cele cu motorină, având în vedere că emisiile poluante din pulberi sunt mult mai mari în cazul motorinei.soferi

Comentarii

Comentarii

Fara Comentarii

Lasa un raspuns